Promovarea antreprenoriatului social la nivel local

Promovarea antreprenoriatului social la nivel local

Cum promovăm dezvoltarea antreprenoriatului social în fața autorităților publice centrale și locale?

– Cum convingem întreprinderile mici și mijlocii să susțină dezvoltarea antreprenoriatului social?

– Cum informăm publicul larg despre conceptul și beneficiile antreprenoriatului social?

Timp de două zile, reprezentanții a 23 de organizații ale societății civile (OSC) au găsit răspunsuri la întrebările de mai sus.

OSC-urile au participat la un atelier în dezvoltarea planurilor de comunicare și advocacy pentru promovarea antreprenoriatului social la nivel local.

Participanții au aflat mai întâi despre atitudinile, comportamentele și cunoștințele publicului larg în domeniul antreprenoriatului social (conform rezultatelor Studiului sociologic „Atitudinile, comportamentele și cunoștințele publicului larg în domeniul antreprenoriatului social”). „Considerăm că cel mai mult de lucru avem la informarea publicului larg și la convingerea întreprinderilor mici și mijlocii (IMM). Pentru publicul larg mesajul trebuie să fie simplu și atractiv, în timp ce IMM-urile s-ar putea să considere întreprinderile sociale drept concurență

Reprezentanții OSC-urilor au dezvoltat apoi planuri de advocacy și comunicare pentru fiecare grup țintă în parte. Ei au încercat să găsească cele mai relevante și interesante activități pentru a promova antreprenoriatul social, a informa grupurile țintă despre acesta și pentru a schimba atitudinile și comportamentele față de el. „Cred că toți au de câștigat din dezvoltarea antreprenoriatului social – și persoanele din grupurile defavorizate, și OSC-urile, și IMM-urile și APL-urile care își vor spori gradul de credibilitate în fața populației.”

În scurt timp, câteva dintre OSC-urile participante vor implementa proiecte și campanii de comunicare, în scopul de a informa despre conceptul de antreprenoriat social și de a schimba comportamentele și atitudinile față de acest concept, pe întreg teritoriul Republicii Moldova.

Atelierul a fost realizat  în cadrul proiectului ”Valorificăm potențialul societății civile pentru promovarea și dezvoltarea antreprenoriatul social în Republica Moldova”, implementat de Fundația Est-Europeană în parteneriat cu Centrul Contact și Keystone Moldova. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană și co-finanțat de Suedia. Proiectul contribuie la crearea unui ecosistem favorabil dezvoltării antreprenoriatului social în Republica Moldova.